SEO – 3 tipy pro jeho zlepšení

Kvě - 01
2023

SEO – 3 tipy pro jeho zlepšení

V dnešní digitální době je naprosto nemyslitelné, aby váš byznys neměl alespoň drobnou reprezentaci na internetu. Množství příležitostí a zákazníků, které by vám uniklo, je jednoduše příliš vysoké na to, abyste jej mohli ignorovat. Ale, jak zařídit, aby si lidé vašeho webu skutečně všimli?
digitální marketing
Téměř každý uživatel internetu využívá vyhledávač. Ať už se jedná o Google, nebo český Seznam. A každý z těchto vyhledávačů využívá různé algoritmy pro samotné určení výsledků vyhledávání pro jednotlivé dotazy. Umístění webů v těchto výsledcích je právě oblastí, na kterou se SEO (zkratka pro Search engine optimalization, optimalizace pro vyhledávače) zaměřuje. Vyhledávače přidělují každé stránce na internetu hodnocení, podle toho, jak stránka vypadá, jaké má funkce a obsah. A právě skrz správné nastavení těchto kritérií, podle kterých se vyhledávače rozhodují, můžeme pozitivně ovlivnit umístění našeho webu.
Jaké jsou tedy faktory, které můžete změnit hned, jelikož nejsou časově náročné ani komplexní po stránce dovedností?
příprava oslavy
Rozbité odkazy
Jedním z velmi častých problémů, kterým čelí mnohé weby, jsou nefunkční odkazy, umístěné v textech nebo kódu. Pokud se i na vašem webu takové odkazy vyskytují, zbytečně si snižujete hodnocení vaší stránky ze strany vyhledávače, jelikož přítomnost nefunkčních odkazů je jedním z kritérií, na které se jejich algoritmy zaměřují. K zneplatnění odkazů na webu může dojít v zásadě dvěma způsoby. Buď se stane chyba při přepisu URL, nebo dojde ke smazání cílové stránky. Ať už je příčina jakákoliv, uděláte dobře, když překontrolujete odkazy na svém webu, a ty nefunkční nahradíte.
Rychlost
Dalším z faktorů je samotná rychlost, s jakou se váš web načítá. Tento specifický problém má dvě strany. Nejenom, že vyhledávače samy zjišťují, za jak dlouho se vaše stránka načte, ale pokud je načítání příliš dlouhé, dojde trpělivost i obyčejným uživatelům, a jejich brzký odchod dále poškodí reputaci vašeho webu mezi vyhledávači.
Obsah je klíč
Při neustálém zaměření SEO na algoritmy vyhledávačů mnozí tvůrci webů zapomínají, že nejdůležitější je stále uživatel, který se na webu musí setkat s kvalitním obsahem, jinak se přesune jinam. A na tento fakt je třeba myslet i při optimalizaci pro vyhledávače. Kvalita obsahu je na prvním místě i pro ně, jelikož jejich algoritmy jsou natolik pokročilé, že kvalitu obsahu dokáží posoudit.